• Home
  • Contact
  • knop
Introductiepagina
Welkom op de groepspagina van groep 8b!
 

Welkom bij groep 8B  

image_00001b.jpg 

Robin, Jari en Mats hebben namens groep 8 meegedaan aan de SlimmerIQ wedstrijd. Van de 19 teams zijn zij 3e geworden, helaas gingen zij nu net niet door naar de finale.  

 IMG_0733.JPG
IMG_0736.JPG
 
 De datamapgesprekken zijn weer begonnen!
IMG_0749a.jpg
 Het nieuwe schooljaar is alweer een tijdje bezig. We zijn natuurlijk begonnen met een fantastisch kamp. Geweldig weer, leuke activiteiten en enthousiaste kinderen. Dit alles zorgde voor een paar fantastische dagen. De foto’s van het kamp komen binnenkort op de fotopagina van het Koraal.

 

Ondertussen zijn we in de klas druk bezig. Gewone lessen, coöperatieve werkvormen zodat we een fijne sfeer in de klas krijgen en beter kunnen samenwerken. Met de hele school komt ons kunstmuseum eraan. In onze eigen portaal zijn dan onze Picasso’s te koop.

 

De voorrondes van de voorleeswedstrijd zijn geweest in de klas, veel kinderen deden mee. Na een stemming is Jari onze winnaar geworden en hij vertegenwoordigt ons in de schoolfinale van donderdag 6 oktober.


 

Coöperatieve leerstrategiën

 

 

 

IMG_0706.JPG

IMG_0706.JPG
 

 

IMG_0707.JPG

IMG_0707.JPG
IMG_0708.JPG
IMG_0709.JPG
IMG_0710.JPG
IMG_0711.JPG
 

 

Rekenles met juf Samya - (lio- stagiaire)

IMG_0713.JPG
IMG_0714.JPG









 

 

 

 
 
 
 
 

 ​ ​​​Het reilen en zeilen in groep 8b.

 Doelen:

In onze groep werken we met leerdoelen. Doelen die aansluiten bij de methode, maar ook aan persoonlijke leerdoelen. Aan het eind van de dag/week evalueren we de leerdoelen maar zeker ook onze persoonlijke doelen.

De doelen maken we zichtbaar in de klas. Als we met een nieuw doel gaan oefenen, bekijken we eerst: kan ik het al? Is het een leerdoel voor mij? Wat ervan ga ik ervan leren? We verplaatsen onze knijpers gedurende de week van, *ik kan hulp gebruiken *ik ben aan het oefenen *ik beheers het en kan het uitleggen.

Hierdoor helpen we onszelf door, wanneer we de lesstof begrijpen, het een ander uit kunnen leggen en het daardoor zelf nog beter snappen. Natuurlijk help je daarmee ook je klasgenoot door het nog een keer uit te leggen aan iemand die nog aan het oefenen is of hulp nodig heeft.

PPOns doel:

nATUURLIJK WER

We hebben in de klas natuurlijk leerdoelen waar we aan werkenIMG_4569.JPG
Klassikale doelen:
IMG_5034.JPG
De Grote Rekendag:

​Wij hebben ook dit jaar weer meegedaan met De Grote Rekendag! Het thema dit jaar was Verhuizen en dat komt natuurlijk super goed uit, met onze verhuizing in  het vooruitzicht.

Op de pagina De Grote Rekendag ziet u wat foto's en informatie over hoe we deze dag beleefd hebben!

IMG_5043.JPG


 Pasen:

Wij hebben genoten van een heerlijk paasontbijt die we voor elkaar gemaakt hebben en het samenkomen tijdens de paasviering was een groot succes!

Op de pagina Pasen, vindt u wat foto's van deze dag.

IMG_5054.JPG


De overDe overstap van de basisschool naar de middelbare school

 

Voorlichting van studenten uit de vierde klas van het TRIAS. Op donderdag 1 februari hebben we een voorlichting gehad over de overgang van het basisonderwijs naar de middelbare school. We hebben veel vragen kunnen stellen en hebben veel geleerd. Spannend vinden we het wel hoor!

IMG_4577.JPG
Thema
: ICT

Op de pagina: Thema 3 ICT is te lezen waar wij afgelopen weken aan gewerkt hebben binnen het thema ICT.

IMG_4570.JPG

IMG_4570.JPG
Onze wens aan u!

Wij wensen iedereen een heel fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar! Dat al jullie wensen maar uit mogen komen!

We vonden het jammer dat Rens, Julian en Jason ziek waren  en daardoor deze leuke dag misten. Mannen, beterschap!

IMG_4037.JPG

 

Kerstmis 

Op de pagina Kerstmis vindt u meer foto's van deze geweldige periode!

Zo snel als Sinterklaas weer vertrekt, zo snel wordt de school omgetoverd in kerstsferen. Alle lichtjes doen we 's morgens aan zodat het grote licht niet aan hoeft. We maken het supergezellig.

IMG_4009.JPG

 

We lezen veel uit Trefwoord en spreken over hoe goed we het hier hebben, wat we voor een ander doen; wat we geven/wat we ontvangen.

We spreken ook over de kerstviering waarbij we een collecte organiseren voor de Stille Ramp... Veel gezinnen die uit elkaar gehaald zijn  door oorlog of natuurgeweld. Zíj verdienen ook een Kerst met elkaar. Daar willen wij graag ons steentje voor bijdragen. We zamelen geld in, halen lege flessen op; verkopen lekkernijen en hebben tijdens de viering een collecte. Al het geld halen we op voor Serious Request. We brengen het geld in de laatste week voor de kerstvakantie naar het Glazen Huis in Zaandam. In totaal hebben we meer dan 300 euro opgehaald. In groep 8b zijn er zelfs kinderen geweest die een actie hebben georganiseerd: een filmpje gemaakt, flessen ingezameld en een collecte geregeld. Super!!

Wilt u ook een bijdrage doen? Dit kan! Tijdens de kerstviering wordt er een collecte georganiseerd én mocht u nog een heitje voor een karweitje hebben... groep 8b gaat ervoor en helpt een ander!

serious request.PNG
Kerst

Op de pagina Kerst vindt u foto's van de viering, het diner en de kersttruien! We vonden het heéél erg jammer dat Rens, Jason en Julian er niet waren. Beterschap mannen, wij wensen jullie natuurlijk ook een heeeeeeel fijne vakantie

Thema: ICT 

programmeren met de klooiboxen / PowerPoint Presentatie  maken en presenteren / les over whatsapp en social media

In de week voor de kerstvakantie presenteren de meeste kinderen hun Powerpoint. Hierbij wordt er vooral gelet op de Powerpoint zelf; de presentatie en de inhoud. We genieten van prachtige Presentaties. Ook na de vakantie hebben we nog een aantal presentaties!

Op de pagina Thema ICT kunt u meer informatie en foto's vinden.

​Klooiboxen

Door: Isa, Nikki en Tim

Wij gingen met groepjes oefenen met programmeren. Daarbij hadden we een microbit nodig, dat is een chip en daar staat een computerprogramma op. Daarbij moesten we naar een website en kon je op de microbit tekstjes en plaatjes laten verschijnen. Je kon ook een toeter maken, dat deed je door het gebruiken van krokodillenbekken, dat zijn kabels waarmee je dingen aan kan sluiten.​ 

bbc-microbit-2017 (1).png


 

SinterklaBoomwhackers en Sinterklaasknutselen

Natuurlijk hebben we op maandag 4 december de surprises die we voor elkaar gemaakt hebben. Compleet met gedichten pakken we de surprises uit, zoeken onze cadeaus en genieten van het feit dat er moeite voor ons is gedaan door een klasgenoot!

Op de pagina Sinterklaas vindt u echter meer omtrent Sinterklaas. Zo hebben we pepernoten gebakken bij de kleuters, gedanst, in onze eigen klas pieten geschilderd en zelfs  met Boomwhackers een  muziekstuk ingestudeerd!

Ook d Ook dit vindt u alemaal op de pagina: Sinterklaas.

IMG_3629.JPG 

IMG_3629.JPG

IMG_3628.JPG
Excursie naar het Opera en Balletgebouw

Op maandag 27 zijn we met de groepen 6c en 8b naar het Opera gebouw geweest. Wij hebben hier veel leuks beleefd. Onder het kopje: Het Operajaar vindt  u een stuk geschreven door Fenna en Isabella. Compleet met foto's.

​Sinterklaascircuit bij groep 1/2

Op donderdag 23 november hebben we een te gek sinterklaascircuit met groep 1/2 van juf Britta. Op de pagina rechts > Sinterklaas kunt u meer foto's en informatie lezen!

IMG_3507.JPG 

Een eigen weekkrant van groep 8b
Betrokken leerlingen? Die hebben we zeker in onze groep. Sophie heeft van allerlei zaken die momenteel spelen een klassenkrant gemaakt. Alle ins en outs worden hierin besproken. Hoe te gek is dat?!
 
IMG_3440.JPG
10 uurtje? Nee geen zoete suikerdrankjes máár kopjes thee! 
 

 

 

 

 

 

Sinds begin het jaar zijn een heel aantal kinderen overgestapt van de zoete suikerdrankjes naar kopjes thee om 10:00 uur. Thee zetten regelen ze zelf, theezakjes verzorgen ze zelf en allemaal een eigen beker mee. Hoe leuk is dat!

Ja, we genieten volop in groep 8b!

IMG_3385.JPG 

 

Iedere dag een ander doel met succescriteria

Wij werken iedere dag aan een eigen doel en stellen daarvoor onze succescriteria op. Zo werkt de één aan zijn werkhouding en stelt zichzelf de vraag: Wat heb ik nodig om aan mijn werkhouding te werken? Welke criteria horen hierbij wil ik het een succes worden? Dit helpt ons om goed te focussen!
IMG_3381.JPG

Informatiebijeenkomst Voortgezet onderwijs

Op maandag 13 november hebben we een voorlichting gehad over het voortgezet onderwijs met de andere groep 8 in het speellokaal. Om 10.45 uur moesten groep 8b en 8a naar de speelzaal. We kregen een Powerpoint met uitleg over het VO, van mvr van de Lubbe. Zij is docent van het St Michael College. Ze ging vertellen over banen en welk niveau en opleiding die je daarvoor nodig hebt. Ze zei dat het niet uit maakte of je vmbo had of havo. Ook zei ze welke niveaus er allemaal waren. En ze liet zien welke kant je op kan gaan met je niveau. Ze vertelde over verschillende scholen in de Zaanstreek en welke niveaus daarbij horen.

Geschreven door: Bente & Shantala, groep 8b

 
Hallo_VO.png

Hallo_VO.png

 


 

 

Kinderboekenweek

Kijk gerust op onze pagina: Thema 1: Kinderboekenweek. Hier vindt u foto's van onze opening én van de voorleesronde op school waar Fenna aan heeft deelgenomen met een verslag geschreven door Chenoa en Giusi.

IMG_3303.JPG


 

 Zien we er niet griezelig uit?!


 


 


 

IMG_2593.JPG

IMG_2594.JPG
Voor de rest van de foto's kunt u rechts thema 1: Kinderboeken week aanklikken. 

Muziekles in de klas: 

Harp spelen en partituur schrijven 

Wij krijgen bezoek van een docente van Fluxus die prachtig harp kan spelen. Zij oefent met ons een aantal liedjes en wij krijgen zelfs de kans om een eigen muziekstuk te schrijven en uit te voeren! In de klas leren we bij juf Rosanne over verschillende soorten muziek, noten lezen, wat componeren is en wat er allemaal bij komt kijken. Super interessant!


 

IMG_2493.JPG


 ​